Wycieczki – dla zdrowia i wiedzy

Przedszkolaki lubią wycieczki i z wielką radością oczekują wyjazdów. Mimo różnych szlaków podróżowania i urozmaiconych ofert turystycznych Wielkopolski Park Narodowy pozostaje naszym głównym kierunkiem. To wyjątkowe miejsce, pełne przyrodniczych wspaniałości i ścieżek zdrowia.

Statystycznie, co roku jesteśmy tam kilkakrotnie, a nie zwiedziliśmy jeszcze wszystkiego.

Podczas wycieczki do Wielkopolskiego Parku Narodowego odbyliśmy spacer ścieżką dydaktyczną. Oglądaliśmy różne rodzaje skał i kamieni. Najbardziej spodobał nam się krzemień, który po potarciu zostawiał na naszych dłoniach specyficzny zapach. Zobaczyliśmy również domek dla owadów, w którym  mogły się one schronić przed deszczem lub odpocząć. Podziwialiśmy Jezioro Góreckie z wyspą Zamkową. Wsłuchiwaliśmy się w odgłosy lasu i wypatrywaliśmy leśnych gospodarzy. Udało nam się spotkać chrząszcze. Widzieliśmy miejsce, gdzie bobry dzięki swoim silnym siekaczom ścięły bardzo grube drzewa. Poznaliśmy drzewa liściaste i iglaste oraz ich owoce i liście. Na koniec wycieczki zrobiliśmy piknik i z wielkim apetytem spałaszowaliśmy prowiant zabrany z przedszkola.