W przedszkolu dzieci mogą zasadzić warzywa i kwiaty. Sieją też zboża, poznają budowę kwiatów, poznają i utrwalają pojęcie „witaminy”, dokonują eksperymentów z ziemią i oglądają różne nasiona pod lupą.
Beata Maciejewska, wychowawczyni Słoneczek:
Na zajęciach dzieci sadziły rośliny cebulkowe, które podzieliliśmy na jadalne oraz kwiatowe. Słoneczka poszerzały swoją wiedzę na temat kwiatów i ich nasion, między innymi zwracając uwagę na kolor czy wielkość. Nasi podopieczni mieli okazję także spróbować pełnej witamin rzeżuchy oraz szczypiorku. To właśnie zajęcia praktyczne są najlepszym sposobem na zapamiętywanie, doświadczanie a przede wszystkim na kreatywną zabawę.
Dorota Jachowicz, wychowawczyni Wietrzyków:
Dostaliśmy pewnego wiosennego dnia torbę pełną nasion i ziaren. Czego tam nie było! Groszek, żyto, pszenica, cebulki dymki, słonecznik, kukurydza, gorczyca. I wszystko to posadziliśmy rozmawiając o wartości tych upraw, witaminach i warunkach potrzebnych do wzrostu naszych sadzonek. Patrzenie jak rosną rośliny było ważne dla dzieci, bo stawali się ogrodnikami: podlewali i obserwowali wzrost tego, co przynosi nam zdrowie i siły.